Persbericht Lezing Armoede 12 april

In samenwerking met de belangen en Facebookgroep ‘Samen Sterk Purmerend!’ houdt de Lijst Van Damme donderdag 12 april een lezing. Voor nadere details lees a.u.b. het onderstaande persbericht. Samen Sterk Purmerend en de Lijst Van Damme heten u van harte welkom op deze ochtend.

Samen sterk Purmerend!

Uitnodiging!

Woensdag 12 april aanstaande is er weer een inloopbijeenkomst voor mensen met een krappe beurs. Dit keer staat er slechts één punt op het programma! Ernst van Damme, fractievoorzitter en raadslid van Lijst Van Damme zal op onze uitnodiging een lezing houden over wat armoede nu precies betekent;

– Over stigmatisering
– Over bureaucratie
– Over hoe regels tegenwerken
– Over onze rol als mensen in armoede
– Over de noodzakelijke veranderingen in de aanpak van armoede in het algemeen
– Over concrete maatregelen om elkaar uit de armoede te krijgen
– En wat verder uiteraard nog aan de orde komt (discussie)

Het is belangrijk dat – ondanks dat armoede ons stigmatiseert en ontmoedigt – we met elkaar het onterechte ‘gevoel van schaamte’ afwerpen en daadwerkelijk opkomen voor de belangen van mensen die het financieel vooral beter moeten krijgen. Het is nodig dat we als groep – vooral in Purmerend – een gezicht krijgen en waarlijk serieus worden genomen als het gaat om concrete plannen om mensen als u en ik concreet uit de armoede te halen en te laten.

Wanneer? 12 april 2017
Waar? De Inval, Karekietpark
Tijd? 10.00 tot 12.00 uur

Armoede is géén gebrek! het is géén ziekte! Het is zelfs geen afwijking! Door omstandigheden kan het iederéén overkomen! Het maakt ons niet tot ‘mindere’ mensen. Het volwaardig deelnemen aan onze samenleving stopt niet met arm zijn. Het is juist daarom van belang om u op 12 april in groten getale te verwelkomen en met elkaar de strategie verder uit te zetten.

We hopen u graag te ontmoeten op 12 april. Koffie en thee staat klaar!

In samenwerking tot stand gekomen door:
Samen sterk Purmerend!
Lijst Van Damme!

2 comments on “Persbericht Lezing Armoede 12 april

1. Hallo,
    Ik denk dat de meeste mensen, met die krappe beurs al lang weten hoe het een en ander in elkaar steekt.om over alle gevolgen nog maar te zwijgen.
    Punt een t/m 5 van het lijstje is alleen maar
    wrijven in een al maar groter wordende vlek.
    Zulks voegt ook niets meer toe, het een en ander is al lang en breed in de nationale pers aan alle kanten belicht
    Zonder resultaten tot nu toe, uw oproep geeft alleen maar aan dat 1.500.000 mensen op of onder de armoedegrens ook niet serieuyus neemt, anders had u vast wel wat beters verzonnen , # verkiezingsretoriek

1. Beste mijnheer Verhallen.

Dank voor uw reactie. Ik ben het met u eens dat de meeste mensen met een krappe beurs al lang weten hoe een en ander in elkaar steekt. Sterker nog, ben ik persoonlijk meer dan drie jaar onderwerp geweest van dergelijke ‘praktijken’. Ik ben dan ook zo arrogant om mij een goede ervaringsdeskundige te noemen. U ‘verwijt’ mij dat de Lijst Van Damme ‘wrijft in een almaar grotere vlek’? Tevens verwijst u naar de aandacht in de pers en geeft daar blijkbaar mee aan dat er ‘al voldoende wordt gedaan’? Ik ben het met u eens dat er tot op heden geen resultaten worden geboekt in het daadwerkelijk bestrijden van armoede. Uw opmerking dat de Lijst Van Damme mensen in armoede niet serieus neemt is onterecht. Het armoedebeleid is al in 2014 vastgelegd in het programma van de partij, dit in tegenstelling tot andere partijen in deze raad. Voorzover u meent dit ‘verkiezingsretoriek’ te noemen en daarmee te verwijzen naar politiek opportunisme moet ik u helaas uit de droom helpen. De Lijst Van Damme pakt zaken inhoudelijk op en doet niet aan ‘windowdressing’! U bent uiteraard van harte welkom om het standpunt en de eventuele acties van de Lijst Van Damme te vernemen op 12 april aanstaande.

Met vriendelijke groet
      Ernst van Damme