Persbericht: LVD verbaast over memo college Drontermeer!

De LVD is “hogelijk verbaast” over de memo van het college waaruit blijkt dat er geen alternatieven bestaan voor het inmiddels ‘afgeketste’ plan voor realisatie van tijdelijke woningen te Drontermeer. Dit naar aanleiding van een memo van het college welke is toegevoegd aan de agenda van de commissie SOB van 10 maart aanstaande, en het artikel in het Dagblad Waterland van vandaag.

Het is vooral ”erg ongebruikelijk” dat deze memo voorbijgaat aan het feit dat de LVD hierover reeds op 3 februari jongstleden technische vragen heeft gesteld welke tot op heden niet zijn beantwoordt. De LVD vind een dergelijke wijze van omgang met de raad ongepast en zal het college hierop aanspreken.

Het komt volgens raadslid Ernst van Damme “vaker voor dat er min of meer willekeurig met schriftelijke en technische vragen wordt omgesprongen”. Zo verwijst hij bijvoorbeeld naar de vragen over nutsbedrijven waar de Stadspartij een voorkeursbehandeling krijgt en de willekeurige duur van beantwoording van vragen, zoals het nog steeds wachten op antwoord op de vragen hoe het college het inhoudelijk overleg met vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap in Purmerend heeft geregeld.

Al geruime tijd heeft de LVD aangegeven dat over de behandeling en afhandeling van vragen er kwaliteitsafspraken dienen te worden gemaakt. Tot nu toe “blijkbaar zonder resultaat”, aldus Van Damme.